کد خبر : 97140تاریخ ثبت : 1397/7/7 08:01:52
کامیون دار دلواری:

نبود مدیر متخصص و با تجربه درسیستم حمل و نقل،کامیون داران را به باتلاق فرو برده است

کامیون دار دلواری گفت: وجود مدیران در رسته های بالا و تصمیم گیرنده کشوری و دولتی که نه تجربه ای در سیستم حمل و نقل دارند و نه دانش مخصوص این حرفه را کسب کرده ،سیستم حمل و نقل کامیون داران را به باتلاق فرو برده است.

به گزارش "دانشجونیوز" ، کامیون داران استان بوشهر و کشور به منظور بیان اعتراضات خود مبنی بر پایین بودن قیمت کرایه‌ها علی‌رغم گران شدن قطعات و وسایل موردنیاز ماشین، عدم وجود سیستمی برای اعلام بار و نوبت‌دهی و در مجموع بی‌عدالتی‌های این حوزه، برای سومین بار اعتصاب کردند.

در همین راستا  مهدی درویشی یک کامیون دار دلواری در گفتگو با خبرنگار سپاس، اظهار کرد: رسیدگی به مطالبات و مشکلات رانندگان خواسته کلیه کامیون داران کشور است و رانندگان هر روز شاهد افزایش قیمت قطعات ماشین همچون لاستیک هستند در حالی که قیمت کرایه‌های از سال 92 هیچ تغییری نکرده است.

وی گفت: رشد دلالی و گرفتن نبض بازار توسط دلال ها که مانع تحقق قیمت واقعی مصوب باربری می شوند و از مصرف کننده قیمت بیشتری می گیرند و قیمت کمتری به کامیون داراعم از مالک یا شرکتی می پردازند .

این کامیون دار گفت:اگر قیمتی که به مشتریان خود می دهند در ردیف قیمت مصوب یا تا حدودی کمتر از آن باشد در واقع، به راننده یا مالک کامیون کمتر می پردازند و این سبب مهجور ماندن یکی از ستون های فقرات بازاریابی بار و هماهنگی برای پر کردن بار یک کامیون در مسیر و کنترل وزن و ابعادو بارچینی علمی کامیون در صنعت حمل و نقل ایران می شود که در تمام دنیا رایج است.

درویشی بیان کرد: رشد کاذب و فزاینده شرکت های باربری بدون کامیون گشته است (در حدود 5 هزار شرکت کامیونی که کامیون ندارند و اغلب دلالی می کنند اما نام دیسپچری یا شرکت کامیونی را یدک می کشند در کشور وجود دارد که این عدد را از میزان کامیون رایج در ایران و تقسیم آن به شرکت های کامیونی بدون کامیون در سرتاسر ایران در آورده شده است.

وی ادامه داد:این امر سبب رشد و قدرت گرفتن روز به روز دلالی شده و چون دلال دیگر قیمت گذار بازار است و راننده و شرکت حمل محکوم به پذیرش، تشتت و پراکندگی اظهار نظر رانندگان درباره نحوه کارکردن در بازار و رشد مشکلات اقتصادی آنها  شده است .

کامیون دار دلواری خاطر نشان کرد: وجود مدیران در رسته های بالا و تصمیم گیرنده کشوری و دولتی که نه تجربه ای در سیستم حمل و نقل دارند و نه دانش مخصوص این حرفه را کسب کرده و حاضر به گرفتن مشاوره نیز نیستند، زیرا به دلیل رشد فساد در اقتصاد ایران، نگران ایجاد حفره های عمدی از سوی مشاوران هستند که مبادا هدف مشاوران ایجائ مسر عبوری است.

درویشی گفت: قیمت بالا و غیر ثابت قطعات یدکی و ملزومات کامیون ها است که دلیل عمده آن وارداتی بودن فناوری کامیون ها است و بالطبع آن اکثر کالاهای لازم کامیون های نو، باید وارد شوند که این عدم توان دولت در کنترل را سبب می شود.

کامیون دار دلواری با بیان اینکه در بخش بارگیری در استان بوشهر مشکلات بسیاری وجود دارد، اذعان کرد: پدران ما سال‌ها در جاده‌های این کشور رانندگی کردند تا رزق حلال کسب کنند و بعد از آنان هم جوانان این شهر، سرمایه، جوانی و حتی جان خود را به دست گرفته و در جاده‌ها رفت‌وآمد می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
    کلمات کلیدی
    ثبت دیدگاه
    بیانیه دانشجویان تنگستان به مناسبت روز دانشجو؛عده ای قصد انحراف جنبش دانشجویی به سمت غرب را دارند
    بیانه دانشجویان گناوه به مناسبت روز دانشجو؛آمریکا در هیچ عرصه ای قابل اعتماد نیست
    بیانبه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اهرم :بسیج پاسخگوی نیازهای اساسی جامعه است
    آرشیو