۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار مهم » استان » خبر فوری » خبر وسط » گزارش
  • شناسه : 288609
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
وقتی راننده در اتوبوس خط بوشهر دوچرخه سوار می‌کند + عکس
وقتی راننده در اتوبوس خط بوشهر دوچرخه سوار می‌کند + عکس
تکریم مسافر به سبک جدید؛

وقتی راننده در اتوبوس خط بوشهر دوچرخه سوار می‌کند + عکس

اقدام راننده یکی از اتوبوس های مسیر بوشهر تهران در بار زدن کالا روی صندلی ها موجب اعتراض مسافران شد.

به گزارش “دانشجونیوز” ؛ اتوبوس ها بیشترین آمار حمل و نقل بین شهری را به خود اختصاص داده اند. این وسیله نقلیه عمومی که در گذر زمان کامل تر و همراه با امکانات راحتی برای مسافران شده است، هنوز نتوانسته رضایت حداکثری مسافران بین شهری را به دست بیاورد.

از جمله دلایلی که اعتراض مردم را به همراه داشته است افزایش غیر معقول بلیط ها است که هیچ مرجعی جوابگوی این معضل نیست و گویا عزمی برای رفع معضل قیمت ناوگان حمل و نقل عمومی نیست.

گذشته از افزایش قیمت که گویا صدای مردم به جایی نمی رسد، برخورد نامناسب با شان مسافران در اتوبوس هاست. روزی که اتوبوس ها در جاده ها به کار گرفته شدند برای حمل مسافر بودند نه حمل کالا.

مدتی است که رانندگان اتوبوس ها به بهانه نبود مسافر یا سود بالای جابجایی کالا در طول مسیر اقدام به توقف های مکرر و بار زدن کالا می کنند که زمان رسیدن به مقصد را افزایش داده و اعتراض مسافران را همواره به همراه داشت است.

اما ضایع شدن حق مسافران به هر بهانه ای و عدم برخورد جدی با آن، موجب گستاخ شدن برخی رانندگان نیز شده است تا جایی که کابین مسافران که محل نشستن و استراحت و آسایش مسافران است تبدیل به انبار حمل کالاهای اتوبوس شده است.

مسافر یکی از اتوبوس های مسیر بوشهر به تهران تصاویری از داخل اتوبوس به این پایگاه خبری ارسال کرده که نشان می دهد راننده اتوبوس در صندلی های اتوبوس کالا بار زده است و موجب نارضایتی مسافران شده است.

طبق ابلاغيه شماره ۷۱/ ۴۱۷۹۵ مورخ ۳/ ۵/ ۹۵ معاون وزير راه و رياست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور، موضوع ضوابط ماده ۹ آئين نامه اجرائی تبصره (۱) ماده ۳۱ قانون رسيدگی به تخلفات رانندگی، در قسمتی از منشورحقوق مسافران در سفرهای بين شهری جاده ای آمده است: “مسافر باید به اطلاعات سفر دسترسی آسان داشته باشد. اطلاعات سفر از قبيل نرخ خدمات ، نوع خدماتی كه مسافر می بايد دريافت نمايد ، شناسائی نام راننده و مشخصات ناوگان مورد بهره برداری، مسير سفر، محل پياده شدن، محل های توقف برای نماز و صرف غذا و… می باشد.”

گذشته از این که اتوبوس ها می توانند در طول مسیر اقدام به بار زدن کالا در غیر از ترمینال ها کنند یا چند بار می توانند توقف داشته باشند، آیا در زمان اخذ بلیط به مسافران می گویند که در مسیر چقدر توقف بخاطر بار زدن کالا دارند یا در کنار دست آنان بجای مسافر باید کالا را تا مقصد همراهی کنند؟ مسافرانی که در طول مسیر اگر اعتراض کنند با تهدید به پیاده شدن از اتوبوس مواجهه می شوند.

بهتر است متولیان امر در حفظ شان مسافر و تکریم آن اقدام جدی کنند و با نصب شماره پیامکی پیگیری تخلفات در اتوبوس ها، از زیر نظارت دقیق شانه خالی نکنند.

انتهای پیام/

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*