چهارشنبه, ۱۴ خرداد , ۱۳۹۹
12 شوال 1441
Wednesday, 3 June , 2020
۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان » خبر وسط » دانشگاه ها » سیاسی
  • شناسه : 296534
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
کسانی که آموزش و پرورش را کوچک می‌شمارند سطح بینش بالایی ندارند
کسانی که آموزش و پرورش را کوچک می‌شمارند سطح بینش بالایی ندارند

کسانی که آموزش و پرورش را کوچک می‌شمارند سطح بینش بالایی ندارند

نماینده منتخب مردم بوشهر در مجلس یازدهم، خطاب به کسانی که آموزش و پرورش را کوچک می‌شمارند گفت: این افراد سطح بینش بالایی ندارند و در واقع کسی که قدر آموزش و پرورش را نداند نشان از این است که خود قدری ندارد.

به گزارش دانشجونیوز؛ عبدالکریم جمیری، منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس یازدهم در یک نشست مجازی با دانشجومعلمان استان بیان داشت: با توجه به اینکه بنده افتخار این را دارم که یکی از موسسین اولین تربیت معلم در بوشهر باشم؛ طبیعی است که مشتاق کار معلمی هستم و دغدغه‌های شما دانشجومعلمان در زمینه‌ی مسائل معلمی و آموزش و پرورش را درک میکنم. فلذا سعی من بر این است که در این زمینه هیچ کوتاهی نداشته باشم.
البته باید به این نکته توجه نمود که صرف گفتمان با یکدیگر، یا اینکه یک یا دو نماینده به طرح این مسائل در مجلس بپردازند؛ چاره‌ی کار نیست.

وی چاره‌ی کار را بدین شکل تصریح کرد: باید ابتدا برنامه‌ای مشخص شود و با انتقال آن به مراکزی که میتوانند تصمیم‌ساز باشند؛ آنها را به شکل قانون درآورد و برای اجرا به دولت ارائه کرد.

جمیری ادامه داد: نسبت به این مسائل بایستی مطالعه‌ی دقیق داشت و ضعف‌ها را با نظارت نمایندگان تعقیب کرد تا مسئول را واداشت که مسئولیت خود را به درستی عمل نماید. یک سری از این مسائل هم متاسفانه ناشی از نگاه‌های سیاسی و جناحی است؛ که آن هم ناشی از نادیده گرفتن ماهیت آموزش و پرورش در نظام، باتوجه به دیدگاه رهبری است.

وی خطاب به کسانی که آموزش و پرورش را کوچک می‌شمارند گفت: این افراد سطح بینش بالایی ندارند و در واقع کسی که قدر آموزش و پرورش را نداند نشان از این است که خود قدری ندارد.

منتخب مردم بوشهر در زمینه‌ی نابرابری آموزشی افزود: باید با همین وضعیت پراکندگی دانش‌آموزان، راه‌هایی اندیشید تا با استفاده از تمام نیرو بتوان تمام آن دانش‌آموزان را تحت پوشش آموزش قرار داد. این امر با هزینه کردن محقق میشود؛ در اصل اگر برای آموزش و پرورش همه‌ی هزینه‌ها را هم سمت و سو بدهیم، باز هم کم است.

ایشان در بحث خصوصی سازی آموزش و پرورش بیان داشت: ما به مراکز تعلیم و تربیت نیاز داریم که اهداف آموزش و پرورش را محقق کند. حال اگر در قالب بخش خصوصی باشد، با شرط اینکه ما را به آن هدف برساند، اشکالی ندارد؛ ولی امروزه از این بخش برای کاهش بار آموزش و پرورش بدون توجه به کیفیت آموزش و اهداف آن استفاده می‌شود، که یک استفاده‌ی ناصحیح و بدون‌ فکر از این اختیار و فضاست.

جمیری درباره‌ی رتبه‌بندی معلمان نیز بیان کرد: رتبه‌بندی ابعادی دارد و صرف افزایش حقوق رتبه‌بندی محسوب نمی‌شود. قرار بود با رتبه‌بندی بهبود جایگاه معلم و کیفیت بخشی به نقش معلم صورت پذیرد و میزان توان معلم در کیفیت کارش، تعیین کننده‌ی رتبه‌ی او و به تبع آن افزایش حقوق ایشان باشد. اما امروزه میبینیم که چنین نیست و این نشان از ضعف‌های مدیریتی دارد.

انتهای پیام/

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*